Twoja firma w internecie – jak znaleźć dobrą agencję SEO?
Zajrzyj tutaj, jeśli ciekawi Cię korzystna oferta usług SEO.
Firmy oraz właściciele portali internetowych, którzy chcą wyświetlać się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce, są w stanie to uzyskać na co najmniej kilka sposobów. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to próbowanie starań na własną rękę. Nie dysponując kwalifikacjami w problematyce SEO i nie obserwując systematycznie wiadomości o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko działać właściwie i – kluczowe – efektywnie. Drugi sposób to stworzenie etatu dla biegłego SEOwca, aczkolwiek nie każda firma się na to decyduje powodu ograniczeń budżetu. Trzeci sposób to podjęcie współpracy z agencją SEO. Budżet przekazany na zadania agencji SEO można dopasować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Zaletą zlecania działań agencji SEO jest to, że oprócz speców od SEO w zatrudnione są tam również osoby od programowania, copywritingu, grafiki czy kampanii Google Ads służące merytorycznym wsparciem w tych kwestiach.
Po czym rozpoznać profesjonalną agencję SEO
Polskich agencji SEO jest wiele. Czym kierować się w trakcie wyboru firmy, która podniesie naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Warto wybrać agencję, która funkcjonuje na rynku od kilkunastu lat. Liczba agencji SEO, a również tych reklamowych czy kreatywnych, co roku wzrasta, co niekiedy nie idzie w parze z jakością usług. Współpracując z firmą, która funkcjonuje od mniej więcej dziesięciu lat, można mieć zaufanie, że posiada ona spore doświadczenie i może bez trudu zaprezentować ciekawe portfolio swoich poprzednich prac. Agencje SEO często na swoich stronach publikują zakładkę z wykazem tzw. „kejsów”. Przed sygnowaniem umowy należy przeczytać opisy takich przypadków, by wstępnie zobaczyć, jakich rezultatów można się spodziewać po danej agencji, jak również to dla jakich branż pracowała i jakie problemy udało jej się rozwikłać. Najlepsza agencja SEO to taka, która pracuje transparentnie: informuje o planach prac na zbliżające się miesiące, ale także dostarcza raporty z przeprowadzonych działań i ich rezultaty.
Druga licząca się kwestia to personalizacja oferty i dopasowanie strategii prac do profilu działalności prowadzonej przez klienta agencji. Jeśli agencja SEO na chęć współpracy odpowiada w kilka minut, a oferta sprawia wrażenie sztampowego szablonu, powinien to być znak alarmowy. Po otrzymaniu pytania pracownik rzetelnej agencji SEO kontaktuje się z potencjalnym klientem, aby poprosić o kolejne informacje o firmie, potrzebne do opracowania dla niej pełnej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie da się znaleźć samodzielnie w sieci, jak np. informacja o realizowanych przedtem działaniach SEO i o ważnych dla klienta usługach albo produktach, które potrzebuje wypromować.
Opłata za usługi firmy SEO – których ofert unikać
Nieufnie należy podejść do agencji SEO, które proponują umowę z rozliczeniem się za uzyskany wynik. W takim modelu klient płaci firmie SEO wówczas, gdy słowa kluczowe zdobędą określone w umowie pozycje w SERP (przykładowo wejdą do pierwszej strony wyników lub do Top3). To w dalszym ciągu całkiem popularny sposób rozliczeń, jednakże niesie ze sobą spore ryzyko – można bowiem uzyskać szybkie rezultaty przy pomocy naruszania zasad określonych przez Google. Nieustannie aktualizowany algorytm dodatkowo nie pomaga w dotrzymaniu obietnic złożonych zleceniodawcy, więc dobra agencja SEO nigdy nie gwarantuje zdobycia konkretnych pozycji. Co do ceny za współpracę z agencją SEO, to z rzadka bywa ona stała – zazwyczaj w pierwszych miesiącach po podpisaniu kontraktu konieczne są wyższe nakłady finansowe, by przeprowadzić dokładny audyt SEO, a później wykonywać wszelkie wynikłe z niego prace. W późniejszych miesiącach współpracy, gdy strona klienta zostanie już zoptymalizowana, wydatki na prace bywają dużo niższe.
Lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]