PBN – co to jest i jak z niego korzystać?

PBN - sprawdź informacje o ofercie na pbnmarket.pl.

By klient zauważył twoją działalność powinieneś nie tylko posiadać stronę firmową, lecz także zatroszczyć się o jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest treść strony i to czy regularnie pojawiają się na niej nowe rzetelne i pomocne dla odbiorcy artykuły. Lecz nie wolno również zignorować tzw. link buildingu, czyli pozyskiwania linków prowadzących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest wykorzystywanie PBN – prywatnej sieci portali.

Private blog network – kto stosuje PBNy?

PBNy są prywatne, bowiem są zakładane a potem zarządzane przez jeden podmiot (przeważnie przez agencję SEO lub większą agencję marketingową), który kontroluje jakość publikowanych tam artykułów. PBNy są z reguły stosowane jako element złożonej strategii reklamowej, co jest bardzo ważne, ponieważ najlepsze rezultaty ich zastosowania daje się zauważyć w stosunku do stron, które zostały uprzednio prawidłowo zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci serwisów nie tylko dają możliwość wygenerowania pokaźnej liczby linków przychodzących do strony, ale też na ich urozmaicenie, co jest pozytywnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Za słaby punkt PBNów można uznać to, że ich wykonanie wymaga dużych nakładów finansowych, a następnie konieczne jest przeznaczenie niemałej ilości godzin na utrzymanie ich na dobrym poziomie.

Wizytówki NAP oraz publikacje z linkiem kanonicznym, czyli jak korzystać z możliwości PBN

Prywatne sieci blogów znakomicie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, bo można za ich pośrednictwem zamieszczać tematyczne artykuły stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Czym jest NAP? To niejako każda publikacja w sieci, gdzie zaprezentowane są kluczowe dane kontaktowe firmy – jej telefon lub adres e-mail, nazwa oraz adres stacjonarny. Przykładowo, wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim też profil w mediach społecznościowych, profil w internetowym rejestrze biznesowym czy artykuł, pod którym dodano firmowe dane kontaktowe.

Kolejna ciekawa metoda korzystania z możliwości PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. To republikacja wartościowych artykułów ze wskazaniem linku do oryginalnego tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tej sytuacji algorytmy wyszukiwarek na ogół oceniają wyżej wartość pierwotnego wpisu, gdyż odnajdywanie odnośniki do niego na rozmaitych stronach zewnętrznych rozumieją jako sygnał, że pod danym adresem kanonicznym opublikowane zostały użyteczne, godne przeczytania teksy. Artykuły z canonicalem są najefektywniejsze przy treściach z branż YMYL (Your Money Your Life), gdzie istotne jest wypracowanie wysokiego autorytetu, czyli tych związanych przede wszystkim z bieżącymi informacjami, doradztwem prawnym zdrowiem i inwestycjami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO