pozycjonowanie Kraków

Podstawowe informacje o pozycjonowaniu

Istnieją 3 kluczowe sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W takim pozycjonowaniu istotne jest dodanie do słowa kluczowego nazwy wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym bierze się pod uwagę przeważnie:
– państwo (np. “producent słodyczy Polska”)
– miasto (“masażysta Kraków”)
– dzielnicę (“sklep RTV Retkinia”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze zda egzamin w działaniach dla podmiotów lokalnych, które kierują swoje usługi tylko do osób zamieszkujących na danym obszarze. Ta strategia pozycjonowania jest preferowania również wówczas, gdy przedsiębiorstwo ma niewielki budżet reklamowy i nie jest w stanie konkurować na frazy niezawierające dopasowania miejscowego, przykładowo zamiast “restauracja meksykańska“, to “restauracja meksykańska Kraków”.

Pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon

Inny typ pozycjonowania to dobre i przetestowane rozwiązanie dla posiadaczy niewielkich budżetów na reklamę. Za sprawą właściwego dobrania słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z konkretna branżą, ale także stawki za reklamę w Google Adwords ulegną dużej obniżce. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza także dużo mniejszą konkurencję. Istotne jest również to, że coraz powszechniejsza jest tendencja do wprowadzania specyficznych zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– smartfon LG Q60 biały,
– buty Adidas Hard Court białe sklep online,
– golarka Eldom G50 5 szara.
Pozycjonowanie na długi ogon jest bardzo ważne zwłaszcza dla sklepów działających w sieci. Za pośrednictwem tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie bardzo obszerną ofertę produktów mogą się jeszcze skuteczniej pozycjonować w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa wyjątkową funkcję przed cyklicznymi bądź jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak finały Pucharu Europy w piłce nożnej, Święto Pracy czy Dzień Dziecka. Ten wariant pozycjonowania jest szczególnie skuteczny, jeśli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie odkryta i wykorzystana z odpowiednim wyprzedzeniem. Na ogół pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze gastronomii i turystyki. Przeważnie trzeba rozpocząć je na osiem do dziesięciu tygodni przed interesującym nas wydarzeniem, by Google zdążyło zaindeksować nową bądź uaktualnioną treść witryny internetowej.

Lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]